marți, 23 noiembrie 2010

STENOGRAMELE "MARELUI MITING DE 80.000 DE OAMENI"

Leo Badea, secretar executiv PSD Dâmboviţa: "Am vorbit şi cu cei de la sindicate, am încercat să-i ajut şi pe ei cât am putut, conform înţelegerii"
Sunăm la PSD Dâmboviţa (0245.640.195) şi întrebăm care este persoana care coordonează deplasarea la Bucureşti. Suntem îndrumaţi către dl. Leo Badea, secretar executiv PSD Dâmboviţa.
- Domnul Badea? Daniel Moraru, de la cabinetul domnului Dolineaschi. Fiţi amabil, puteţi să-mi daţi datele actualizate? Facem o centralizare. Să ştim pentru mâine…
- Aşa. În ce sens?
- Câte persoane vor veni?
- Deci io am făcut ultima raportare aseară. Ultima raportare… Staţi puţin, că o aveam pe undeva… Ştiu că avem… stai să intru pe mail. Avem 2.500 de persoane, din câte ştiu eu. 2.516 ştiu eu de persoane... Da…
- Câte autocare?
- Le-am dat pe fiecare zonă. Avem în jur de… Mmm… nu ştiu, trebuie să intru şi să sun înapoi dacă e... să intru şi să văd pe mail, să văd ce-am transmis acolo, c-am făcut centralizarea asta...
- Pe ce mail aţi trimis?
- Pe mobilizare…
- Aşa, pe mobilizare. Am avut o problemă cu serverul de mail… Puteţi să trimiteţi pe o adresă de gmail, vă rog frumos?
- Păi pe gmail era şi asta. Mobilizare arond gmail.com.
- Am crezut că aţi trimis pe mobilizare arond psd.ro.
- Nu-nu, pe gmail şi eu am vorbit cu domnul Constantin Ilie, care are toate datele pe care i le-am transmis.
- Aşa, bun, perfect.
- Are toate intrările, pe unde se intră în Bucureşti, are responsabilii pentru fiecare… aşa…, are pe zone, numărul de autobuze şi microbuze…
- Puteţi să faceţi cumva să ajungeţi în jurul orei nouă - nouă şi jumătate, cel târziu?
- La 9 am dat dispoziţie ca toată lumea să fie în Bucureşti. Deci toată lumea ştie asta.
- Asta e ideea, dar nu aveţi un punct de întâlnire, ca să veniţi grupaţi…
- Păi e foarte greu să stabilesc un punct de întâlnire, că blochez, naiba, circulaţia. Intrăm în Bucureşti la 9, o să ne întâlnim o parte din noi care intrăm prin Chitila, pe DN71A, iar restul vin pe DN1A şi intră pe partea cealaltă, prin Buftea. Deci sunt două mari coloane. Noi o să vorbim… am un responsabil şi o să ne auzim la telefon şi probabil o să ajungem la diferenţă de câteva minute unii de alţii. Eu am discutat ca să ne coordonăm cu plecările, astfel încât la nouă să fim aici, indiferent de ce rută folosim. Deci se merge grupat.
- Ăştia 2.516 vin toţi cu autobuze şi microbuze sau mai sunt şi alţii, din cei care vin cu maşinile mici? Sau i-aţi inclus pe toţi?
- Între ei, scrie pe adresa aia, noi avem autobuze, dar avem şi oameni care vin cu autoturisme. În afară de ăştia 2.516 mai sunt şi alţii care vin cu autoturisme, pe care nu i-am mai luat în calcul. De exemplu, am un număr de oameni care vin direct cu maşinile, cărora le-am spus "Fraţilor, asta e, nu ştiu pe unde puteţi intra!". Am alţii, care vin ei, dar noi am aflat azi de dimineaţă, cu două microbuze şi nu sunt din nicio zonă, sunt din judeţ, ca să spun aşa… Au fost mulţi oameni care au vrut să meargă, dar mi-a fost greu să le pun la dispoziţie mijloace de transport - asta m-a dărâmat.
- Aţi avut probleme cu ăştia, cu ameninţări, că la Giurgiu au fost probleme, că le desfiinţează licenţele…
- Păi ce, că şi la noi, le-a dat, le-a luat, le-a tăiat şi ia-o de la capăt şi anulează… Nici nu vreau să mă mai gândesc! Avem noroc că avem destule autobuze. Cred că avem vreo 30 de autobuze şi ceva microbuze. Deci avem ceva… Deci a fost o nebunie ca să le facem rost, să vorbim, să înlocuim, să…
- Deci de bazăm sigur pe 2.500, asta e concluzia.
- Da-da-da! 2.500! Eu zic minim 2.500. Eu vreau să fiu sigur de ei. Şi sunt, că oamenii sunt mobilizaţi, am vorbit cu ei… Eu am vorbit şi cu cei de la sindicate Dâmboviţa, am încercat să-i ajut şi pe ei cât am putut, conform înţelegerii. Au fost la mine reprezentanţii lor principali de peste tot şi am vorbit. Mă rog, ei sunt mai subţire văd cu participarea. Noi suntem mai puternici şi mai hotărâţi".
După acelaşi tipic au decurs şi discuţiile cu ceilalţi lideri locali ai PSD. Reproducem, în continuare, fragmentele cele mai importante din aceste convorbiri, limitându-ne la precizările interlocutorilor.
Rareş Enescu, secretar executiv PSD Prahova: "Ne adunăm la Româneşti şi venim în convoi spre Bucureşti"
De la sediul PSD Prahova (0244.524.211) o doamnă amabilă ne îndrumă către secretarul executiv Rareş Enescu, furnizându-ne numărul de telefon mobil al acestuia. Acesta se arată mirat şi uşor iritat de faptul că i se cer de mai multe ori aceleaşi date, dar nu ezită să reia informaţiile.
"Păi nu v-am trimis datele pe adresa de mail mobilizare@gmail.com? Mă sunaţi zece oameni în parte, că m-a sunat şi to'aşu Ceachir. Vă răspund acuma: în jur de 1.200 de oameni, cel puţin 26 de autocare sau microbuze sau maşini simple, cel puţin, fiecare ştie ce are de făcut, io-s coordonatoru' mare, pe Prahova… Ajungem la ora 10, zece fără un pic la fântâniţa aceea până în Piaţa Presei Libere, adică ne înscriem în programul general. Plecăm în jur de şapte şi jumătate, la opt jumătate ne cuplăm tot judeţul la păduri, la Româneşti, la 10 kilometri de la ieşirea din Ploieşti şi venim în convoi până acolo".
La circa două ore de la această discuţie, dl. Enescu a revenit telefonic. Între timp, intrase la bănuieli în privinţa identităţii celui cu care discutase anterior. După ce ziaristul de la gândul şi-a declinat identitatea, secretarul executiv al PSD Prahova a trecut la ameninţări: "Dau şi eu mai departe dacă vă ţineţi de figuri d'astea. Da?! Nu mă interesează de la ce ziar sunteţi sau din altă parte. Noi aicea facem o acţiune serioasă şi dumneavoastră vă bateţi joc". Întrebat dacă, în viziunea sa, acţiunea pe care o coordonează este legală şi temeinică, dl. Enescu replică, contrazicându-şi, instantaneu, afirmaţia făcută cu câteva momente mai înainte. "Eu n-am zis că fac o acţiune. Înregistrările pe care le faci contravin legilor în vigoare. Că n-ai nicio aprobare să-mi faci tu, mie, o înregistrări. Aşa că, eşti pasibil de ce vrei tu!"

"Domnul Diaconu Virgil, secretarul executiv al organizaţiei judeţene se ocupă. Oricum, la noi aicea sunt probleme, pentru că s-au făcut presiuni foarte mari de la ARR, pe cei de la care noi închiriem nişte autobuze şi nu vor să mai meargă din cauză că vor să le retragă licenţa. Sunt ameninţaţi. Aşa că o să venim cu maşinile. Am mobilizat pe toată lumea şi venim cu maşinile. Suntem peste 500-600 de persoane care vom pleca din Călăraşi, din oraş. Judeţul, am vorbit cu toţi şi ne vom întâlni la Policolor. Dar nu avem o situaţie exactă acum, pentru că, la Olteniţa aceeaşi problemă cu închirierea autobuzelor am păţit-o, noi aveam câte două-trei autocare pe fiecare localitate, dar acum trebuie să reluăm, să facem altceva. Ne-am gândit la maşini, să plece vreo două-trei maşini din fiecare localitate. Altfel nu avem cum. Ne-am gândit chiar să mergem să închiriem autocare de la bulgari, dar ne-am lovit de problema asta, că oamenii nu ştiu limba… Noi la opt şi jumătate, cel târziu, suntem la Policolor. Nu vor oamenii să se trezească la ora 5. Totuşi, e prea devreme. Noi am stabilit să fie aicea la 6 jumătate, şapte fără douăzeci. Acum, cum credeţi şi dumneavoastră, dar noi suntem confuzi, pentru că n-au fost de acord toţi să vină la ora cinci. Noi am zis că maxim la opt - opt jumatate suntem acolo.
Marcel Ciuracu, vicepreşedinte PSD Buzău: "Nu e problemă cu transportul, ci de faptul că e zi lucrătoare"
"Noi avem până acum 300 de persoane confirmate exact. Singura problemă e că nu putem ajunge până la ora şapte şi jumătate, aşa cum scrie mail-ul. Am scris în mail cu răspunderea pe fiecare autobuz, pe maşini. Am făcut deja mobilizare şi se pleacă la ora 7. La ora 6.30 e făcută mobilizarea. La ora 7 cel târziu se pleacă din Buzău. Ajungem pe la opt jumătate - nouă fără un sfert. Până acum, astea-s confirmările. Noi sperăm să fie mai mulţi. Am vorbit de mai multe autocare. O să se mai strângă şi cu cei care vin cu maşinile lor. Dar nu e problemă cu transportul, ci de faptul că e zi lucrătoare"
Secretara PSD Olt: "Aveţi maşină proprie sau vreţi să veniţi cu microbuzul?"
"Plecarea o să aibă loc la ora 6, de aici, de la Casa Tineretului. Dumneavoastră aveţi maşină proprie sau vreţi să mergeţi cu microbuzul?
(după ce se lămureşte că nu vorbeşte cu un mitingist). Imediat, să vorbiţi cu cineva…". "Cineva": "Încă se lucrează acum, sunaţi mai târziu. Încă nu ştim câte persoane vor veni".
Secretara PSD Teleorman: "Încă nu avem o centralizare. Da noi am transmis un mail cu cine se ocupă încă de acum două-trei zile."
"De la cabinetul domnului Dolineaschi? Da noi am transmis un mail cu cine se ocupă încă de acum două-trei zile. Încă nu avem o centralizare. O să se întrunească colegii aici după amiază. Încă nu au venit la sediu, ca să zic. Eu eram la stadiul în care făceam nişte etichete…".

sursa

Un comentariu:

  1. si pana la urma felicitari celor de la psd ca au pus la dispozitia oamenilor masini ca s poata ajunge la bucuresti.........as fi vrut si yo s merg dar am ajuns prea tarziu.........pacat ca au inghetat oamenii aia degeaba ca pe boc cu ai lui ii doare fix in c** de noi.....

    RăspundețiȘtergere