vineri, 3 decembrie 2010

Stenograme Alecu Racoviceanu & Bogdan Chireac

- Alecu Racoviceanu: Ce faci, mă? Mă bârfeai, mă bârfeai, ăăă!
- Bogdan Chireac: Nu, chiar nu. Tu mă bârfeai.
- Alecu: Nu te bârfeam. Eşti nebun! El m-a sunat şi mi-a zis că ştie că am nişte probleme, că-s vânat.
- Chireac: Da.
- Alecu: Nespunându-i nimic.
- Chireac: Da, mi-a zis de chestia asta, dar nu era de la mine, că-ţi spuneam imediat.
- Alecu: da, da. Dar ţi-a zis de la cine e?
- Chireac: Nu, chiar nu. Mi-a zis, mă rog, că-i o Volgă neagră. Mă gândeasc poate să fie de la vreun tabloid din ăsta?
- Alecu: Nu.
- Chireac: Nu că ăştia…nu au…
- Alecu: N-au cu ce un tabloid.
- Chireac: Da şi nu, p…mea, nu.
- Alecu: Dar cine-i în Volga aia care e după mine?
- Chireac: Habar n-am. Deci habar n-am pe chestia asta, dau şi eu nişte telefoane, să vedem ce şi cum.
- Alecu: Ia să vezi că nişte evrei mă vânează, asta-i adevărat.

- Chireac: Nişte evrei!?
- Alecu: Ce?
- Chireac: Nişte evrei te vânează?
- Alecu: Îhî.
- Chireac: Da, ok. Poate ne vedem.
- Alecu: Mi-au pus nişte ţigani pe cap şi chestii de genul ăsta.
- Chireac: Bă, să-mi bag p…
- Alecu: Îhî.
- Chireac: Păi hai să sunăm la Miliţie, totuşi!
- Alecu: Am sunat la Miliţie.
- Chireac: Şi?
- Alecu: Miliţia le-a zis ţiganilor că eu vreau să-i arestez ca să le i-au banii, în timp ce evreii dau bani ca ţiganii să fie arestaţi să renunţe la o bucată de pământ.
- Chireac: Mă, nu ştiu ce să zic. Ai grijă, Alecu!
- Alecu: Am, na. Am vorbit şi eu cu nişte evrei pe care-i cunosc.
- Chireac: Da, eu îi ştiu pe ăia de la ambasadă, evreii de la ambasadă, dacă vrei şi pe ambasador.
- Alecu: Ambasadorul ăsta are băiat?
- Chireac: Habar n-am. Dar putem afla prin ăla, prin nu ştiu ce.
- Alecu: E unul David Oreno (corect- Oren, n.r.), ambasador?
- Chireac: Da, da, da. Şi de ce te urmăresc ţiganii? Că evreii dacă te urmăresc nu-i o problemă, mă gândesc.
- Alecu: Şi ţiganii şi evreii.
- Chireac: Păi da, da, dar problema… Deci evreii nu te omoară, nici nu te bat, cu ţiganii nu ştii…
- Alecu: Ţiganii mă apără. Singura problemă e ca să… Mi-au pus în cap chiar rudele mele, deci ţiganii care de 35 de ani îmi ştiu fiecare colţ, fiecare rudă, fiecare prieten, tot, nu?
- Chireac: Băi, să-mi bag p… Hai că ne vedem mâine… ce zici? Şi până la urmă ţiganii, ţiganii te urmăresc să te bată sau să-ţi facă ceva?
- Alecu: Le-a intrat în cap că eu vreau să îi arestez.
- Chireac: Păi tu arestezi lume!? Ce p… mea, tu eşti miliţie?
- Alecu: Deci discutăm de nişte indivizi care acum vreo 5 ani au scos caii din casă, nu din motive de igienă ci de spaţiu, că aveau prea mulţi copii.
- Chireac: ha, ha, ha. Da, am înţeles. Şi evreii au treabă cu ţiganii ăştia?
- Alecu: Evreii vor să cumpere un teren de la ţigani.
- Chireac: Aşa.
- Alecu: Ar vrea să-l ia gratis.
- Chireac: Mă rog.
- Alecu: Mi se pare okay.
- Chireac: Da.
- Alecu: Pentru că pe de o parte nişte… deci ei sunt doi asociaţi, unul le-a făcut plângere penală ţiganilor, unul se dă cumpărător, înţelegi?
- Chireac: Aşa.
- Alecu: Şi pentru că nu se poate, ei au cumpărat doi poliţişti, pe Pitulescu, şeful judiciarului pe Bucureşti…
- Chireac: Aşa.
- Alecu: Şi pe încă unul, p…mea, un procuror. Şi îi tot ţin ăştia ba în mandat, ba în eliberări, ba c…, ca să dea de pământ.
- Chireac: Stai puţin, domnule, dar asta-i chiar o chestie! Zău, Alecu, dă-o în ziar şi dă o chestie la Clubul Român de Presă, mâncaţi-aş.
- Alecu: Clubul Român de Presă? Ăsta-i hărtie igienică.
- Chireac: domnule, categoric este o hârtie igienică, n-am nicio îndoială, dar formal poţi face o referire apoi vizavi de CRP. Dar chestiile astea cum să spun, practic se urmăreşte un gazetar într-o chestie, că deja văd că e amestecată miliţie, procuratură, e altceva aicea. Nu mai este de un ţigan şi un evreu care nu ştiu ce fac ei. Deci astea sunt deja alte chestii. Deci dă povestea în ziar.
- Alecu: Nu e bine să dau în ziar. Nu e bine, trebuie să mai aştept câteva zile.
- Chireac: Păi aştepţi, Doamne fereşte, să te omoare ăştia sau ce aştepţi? Că în momentul în care o faci publică, scade presiunea pe tine.
- Alecu: Hai când o să-ţi explic o să înţelegi că nu-i inteligenţă screem.
- Chireac: Poate ar fi. Bine. Hai că ne vedem mâine. Te duci la chestia asta, la nunta de diamant a Majestăţii Sale?
- Alecu: nu…
- Chireac: Nu. Uite şi eu am invitaţie la Ateneu la 18: 30 şi nu ajung, cu toată dragostea nu ajung. Aş fi vrut să-l aplaud pe Majestatea Sa dar… Mă gândesc că dacă-l facem pe domnu Băsescu rege nu-i tot aia?
- Alecu: Nu-i tot aia, e mai bine.
- Chireac: E mai bine, că asta spun şi eu. Dânsu-i mai tânăr… deci ok, te pup bătrâne, pa.
- Alecu: Pa.
Convorbirea a fost interceptata de SRI, in baza unui mandat acordat de Inalta Curte de Casatie si Justitie. In cererea adresata instantei, procurorii sustin ca jurnalistul Bogdan Chireac era consilierul de imagine al grupului Marco si agent de influenta al grupului rusesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu